Tuesday, 23 July 2013

LECITHIN SHAKLEE



credit: kak cery, kak N, Hafsah

Lecithin?..apa tu?..Ramai kata makan Lecithin boleh kurus/slim, Betul ke? Meh baca ni.
 

Kepentingan Lecithin :

Asasnya, lecithin berfungsi sebagai 'pemecah lemak' (fat emulsifier). Lecithin didapati daripada tisu haiwan dan tumbuh-tumbuhan seperti jagung, telur dan kacang soya.

Kandungan Lecithin :

Asid Linoleik (essential fatty acid) – amat diperlukan oleh badan. Tapi badan kita tidak boleh menghasilkannya, jadi ia perlu diambil melalui diet harian .

Kolin – satu komponen neurotransmitter.

Asetikolina – bekal biokimia untuk penghantaran mesej di dalam otak & sistem saraf.

Inositol – sebagai komponen utama membran / selaput sel dalam tisu di seluruh badan.

Kegunaan Lecithin :

PALING UTAMA

Untuk proses metabolisma, kolesterol, triglycerides dan lemak darah (blood lipids).

Memecah serta mencairkan lemak terutama kolestrol.

Menurunkan total serum cholesterol dan meningkatkan kolesterol baik (HDL).

Membantu kawal paras triglycerides.

Membantu memecahkan lemak badan dan mengurangkan lemak yang tersendat di pembuluhan-pembuluhan darah.

Mengurangkan kesan buruk yang wujud dari masalah kolesterol.

PENTING UNTUK FUNGSI OTAK

Acethylcholine penting untuk fungsi otak - berfikir, ingatan, konsentrasi, menentukan kita berdiri, berlari, makan, bercakap, tidur, penghadaman dsb.

Acethylcholine merupakan sejenis neurotransmitter yang terlibat dalam penerimaan, penyimpanan dan penghantaran maklumat yang betul ke otak. Jika bekalannya cukup, maka fungsi-fungsi ini dapat dilakukan. Jika tidak fungsi itu akan tergugat. Acethylcholine dihasikan dari cholin. Cholin mudah diperolehi dari lecithin.

Lecithin meningkatkan bekalan cholin dan acethylcholine – kerana 30% otak adalah terdiri daripada lecithin, manakala 70% lemak di hati (liver) adalah lecitin.

UNTUK KAUM TUA

Lecithin amat diperlukan bagi mereka yang uzur oleh sebab angin, stroke (angin ahmar) dan sakit-sakit yang biasa dialami oleh kaum tua.

Mengurangkan berlakunya masalah pembuluhan tersendat yang menjadi punca darah tinggi, sengal sendi, sejuk kaki dsb.

UNTUK PENGHADAMAN

Lecithin diperlukan untuk menghasilkan bahan kimia yang dipanggil bile daripada kolesterol. Bile amat penting untuk proses penghadaman

UNTUK SEL

Lecithin penting untuk mengangkut, menghantar bahan-bahan lemak dari makanan ke sel-sel.

Choline & lecithin menguatkan selaput sel-sel neuron dan semua sel-sel tubuh badan kita

UNTUK KESIHATAN KARDIOVASCULAR (SISTEM JANTUNG)

Fungsi utama lecithin adalah sebagai “Fat Emulsifier “ ia amat penting untuk perlindungan sistem jantung.

Tapi pastikan anda mengambil Lecitin selepas heavy meal(lunch/dinner)..bukan sebelum makan lunch/dinner yer ..kerana ..pengambilan vitamin sebelum makan akan meningkatkan enzim metabolik... dimana anda akan cepat berasa lapar.... ..:-)




Ni nak tunjuk demo pasal lecithin..cmne ia berfungsi untuk turunkn berat bdn..bagaimana caranya? Jika customer datang ke rumah...memang senang nak tunjuk demo Lecithin dan bagaimana ianya berfungsi. Namun untuk tidak menghampakan mereka yang tidak dapat datang ke rumah...inilah gambar yang ibu snap untuk tatapan semua.



Mula-mula, ibu tuangkan minyak ke dalam gelas yang berisi air. Seperti yang kita sedia maklum bahawa minyak mempunyai ketumpatan yang lebih rendah dan ia sama sekali tidak akan larut di dalam air.

Pandangan dari sudut sedikit jauh.




Ibu cuba kacaukan minyak tersebut dengan air namun hasilnya molekul minyak akan tetap bersatu semula.


Kemudian, ibu pecahkan 2 biji Lecithin di dalam gelas tersebut.


Setelah dikacau, inilah hasilnya.



Molekul minyak kelihatan terurai.


Apabila keadaan ini berlaku, minyak atau lemak di dalam tubuh lebih mudah disingkirkan. Ini baru dengan 2 biji Lecithin.

Lecitihin sangat membantu dalam program pengurangan berat badan kerana sifatnya yang boleh memecahkan lemak. Namun kita perlu pastikan kita mengambil fiber dalam diet menu harian agar proses pembuangan lebih lancar.
Lecithin selamat diambil oleh ibu yang sedang menyusukan anak dan mereka yang khuatir dengan masalah kolestrol.

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

Berminat hubungi:
Dila SMS/ Whatsup 0197270181
Shaklee Independent Distributor ( ID No 892145
Email : fadilaz_29@yahoo.com

Sunday, 21 July 2013

GLA COMPLEX





GLA stands for Gamma Linolenic Acid – sejenis acid lemak Omega-6 yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin – hormon yang membantu mengatur proses badan yang normal. Kebanyakan GLA di pasaran dihasilkan daripada EPO (evening primrose oil). 

Keistimewaan GLA keluaran Shaklee, ia diekstrak dari borage yang mana kandungan GLA-nya adalah 2 kaliganda lebih pekat dan 3 kaliganda lebih berkesan dari EPO. Shaklee mengekstrak GLA dari borage yang ditanam secara organic di kawasan Saskatchewan. Setiap kapsul mengandungi lebih 300mg GLA yang mana adalah sumber terbaik Omega-6. Ia turut digabungkan dengan minyak sunflower dan vitami E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya. Kesegaran dan keberkesanannya terpelihara oleh ShakleeGuard – antioksidan alami yang dipatenkan. Bioavailabilitynya dibuktikan secara klinikal di mana ia mampu menyerap dan mengadun ke dalam sel dan tisu. 

Manfaat utama GLA Complex keluaran Shaklee:
  • Memelihara kesehatan – borage merupakan herba tradisi kegemaran orang Barat. Ia merawat ulser, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina

  • Mengawal estrogen dan testosteron – GLA membentuk proglandin untuk mengawal hormon lelaki dan wanita, melegakan simptom PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan sakit payudara.

  • Menambah kesuburan wanita – Ia mampu mengawal dan mengatur ketidakstabilan hormon wanita sebagai langkah utama untuk menggalakkan kesuburan. Ia juga mampu mengecutkan cyst dalam rahim wanita yang boleh menghalang proses kehamilan. GLA complex membantu tubuh menghasilkan ‘cecair kesuburan’. ‘Cecair kesuburan’ ini memberi ‘ruang’ untuk sperma terus hidup hingga 5 hari.

  • Melambatkan menopause – memperbaiki keadaan menopaus seperti hot flashes, imsomnia, ketidakhadaman dan depresi. Pengambilan jangka panjang mampu melambatkan penuaan, mengetatkan uterus, dan memberikan tone kepada uterus untuk kulit lebih muda.

  • Mencantikkan kulit – memperbaiki inflamasi kulit, eczema, elergi, kegatalan, kulit kering, bintik penuaan, tinea, dan kurap. Ia juga meringankan sakit dan bengkak yang terjadi dari rheumatisma dan artritis.

  • Mencantikkan rambut – memperbaiki tekstur rambut, rambut kering dan masalah rambut gugur.

  • Pelangsingan – merendahkan kolestrol LDL, menghalang penambahan berat badan, memberi tone pada kulit dan otot wanita secara berperingkat untuk mencapai bentuk badan yang cantik, etc.

  • Menentang kanker – GLA adalah anti-oksidan yang meningkatkan sistem imun tubuh, menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser.

  • Menghalang komplikasi diabetes – merendahkan gula dalam darah, berkesan untuk diabetes semasa hamil dan usia tua. Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula darah yang tinggi.

  • Menghalang tekanan darah tinggi – menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah, pengembangan salur darah, memperbaiki tekanan darah tinggi, mengelak masalah jantung seperti arteriosklerosis dan myocardial infarction.

  • Memperbaiki masalah prostat dan kerap kencing pada golongan lelaki.

  • Hiperaktif dan austisma (ADD/ADHD) – terbukti secara klinikal bahawa GLA minyak ikan memperbaiki keadaan kanak-kanak berautisma, sukar memberi tumpuan untuk belajar dan hiperaktif.
Credit 

Friday, 19 July 2013

SET KESIHATAN LELAKI

Siapa kata lelaki tak perlukan supplemen. Lelaki juga tidak terkecuali dalam menghadapi pelbagai masalah kesihatan seperti SAKIT JANTUNG, KENCING MANIS, KANSER, STROK dan mcm2 lagi. Ada juga mengalami perubahan hormon seawal usia 30an yang mana boleh membawa kepada masalah kesihatan yang rumit seperti KELESUAN, MATI PUCUK, PEMBESARAN PROSTAT dan KURANG TENAGA. 
 
Sebagai Lelaki tak takut ke kalau terkena. Mencegah kan lebih baik dari merawat. Kalau dah sakit, duit banyak pun tak guna...Betul tak? Pilihan di tangan anda samada nak pilih untuk ambil supplemen atau tidak.
 
Saya syorkan anda ambil SET KESIHATAN LELAKI SHAKLEE.



Kebaikan set ini:
  • Memelihara kesihatan prostat
  • Meningkatkan kecergasan dan kesihatan badan
  • Memelihara jantung yang sihat
  • Membantu mengekalkan tekanan darah normal
  • Mengawal tahap kolestrol yang sihat
  • Mengurangkan rasa ingin merokok
  • Ia juga cadangan bagi pasangan yang inginkan cahaya mata
 
Berminat hubungi:
Dila SMS/ Whatsup 0197270181
Shaklee Independent Distributor ( ID No 892145
Email : fadilaz_29@yahoo.com






Wednesday, 17 July 2013

COMBO JIMAT SET CANTIK

Dapatkan Combo Jimat Set Cantik dengan harga bawah RM 150. Pelaburan yang bijak untuk kelihatan cantik. Nak tunggu apa lagi, jom order sekarang dari saya. 

Berminat boleh pm di facebook DILLA atau sms/whatsapp 019-7270181


Monday, 15 July 2013

PROMOSI JULAI 2013

JOM ORDER CEPAT...JANGAN MENYESAL KALAU STOK HABIS..

BERMINAT HUBUNGI DILLA 019-7270181


Follow Me