Wednesday, 30 October 2013

Untuk ibu-ibu hamil

Surah-surah yang digalakkan dibaca ketika hamil:-

1)Surah Al-Fatihah~Untuk terang hati


2)Surah Maryam~Untuk memudahkan ibu bersalin dan memperolehi anak yang sabar dan taat


3)Surah Luqman~Untuk memperoleh anak cerdik akal dan jiwa


4)Surah Yusuf~Untuk memperoleh anak cantik rupa dan akhlak


5)Surah Hujurat~Untuk memperbanyakkan susu ibu dan anak bersifat berhati-hati


6)Surah Yaasin~Untuk ketenangan hati dan anak tidak terpengaruh dengan godaan syaitan


7)Surah At Taubah~Untuk membersih jiwa dan terpelihara daripada maksiat


8)Surah An Nahl~Untuk melahirkan anak yang berdisiplin

Renung2kan dan selamat beramal

Kebaikan Vitamin E Shaklee




Vitamin E Shaklee juga dikenali sebagai Vitamin Cinta bagi pasangan suami isteri. Siapa yang dah mencubanya pasti akan repeat semula. Jom kita lihat apa lagi kebaikan Vitamin E ini......
» Sebagai antioksidan
» Melambatkan proses penuaan (awet muda)
» Mengurangkan parut, kedutan & meningkatkan keanjalan kulit
» Kulit & rambut lebih sihat dan cantik
» Mencegah kanser & kemusnahan Vitamin A dan Vitamin C
» Merawat masalah keintiman (suami isteri)
» Melancarkan peredaran darah

Untuk kesan optimum,ambil bersama Shaklee ESP.  Kenapa ESP sebab ia membantu penyerapan vitamin tersebut dalam tubuh badan kita. Dan kesannya sangat mengujakan. Kalau nak tahu, kenalah cuba sendiri.

Berminat hubungi:
DILLA Sms/Whatsup 019-7270181
Shaklee ID 892145 
dan LIKE PAGE Danish Mama Shoppe

Monday, 28 October 2013

Apa kata mereka tentang SET CANTIK SHAKLEE

"Dulu muka comot dan kusam, baru sebulan ambil VIT E, B COMP dan VIT C muka semakin berseri. Eye bag pun semakin berkurang. Teruja dengan perubahan ini sebab ramai yang tegur.Kulit pun semakin lembut"...kata Juju Comey

Photo: TESTIMONI SET CANTIK
===============
"Dulu muka comot dan kusam, baru sebulan ambil VIT E, B COMP dan VIT C muka semakin berseri. Eye bag pun semakin berkurang. Teruja dengan perubahan ini sebab ramai yang tegur.Kulit pun semakin lembut"...kata Juju Comey

Tak teringin ke nak CANTIK dan MUKA BERSERI2?? Kalau nak, cubalah set ni. Berminat pm Dilla 0197270181 
"Dulu nk pi mane2, paling x pun mesti nk touch up sikit muke ni.skang x payah nk berbedak bagai. neutral face.Tapak kaki pun dah x de pecah2 lg." Baru sebulan ambil Shaklee VIT E,B COMPLEX dan GLA- Nurmi Hidayah
  
"Xnak xplain byk coz sendiri dah cuba n dah dpat hasilnya..Mmg tbaik...Mmg gojes..."-Sha Shaaz


"Dulu saya comot je. Muka tak berseri. Sekarang tidak lagi. Muka semakin berseri,jeragat mula pudar dan kulit cantik serta lembut.Tiada lagi kulit kering"- Dilla 
 Tak nak ke rasa perubahan macam mereka rasai. Tak cuba tak tahu, dah cuba pasti jatuh cinta. Lepas tu tak akan pandang yang lain lagi. Cubalah..

Berminat hubungi:
DILLA Sms/Whatsup 019-7270181
Shaklee ID 892145 
dan LIKE PAGE Danish Mama Shoppe

Herb-lax Shaklee

Herb-Lax lebih dikenali sebagai detox. Apa itu detox? Nak tahu? 





Detox adalah proses membersihkan usus di mana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih, barulah badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum. Kerana itulah detox sangat penting sebeum mengambil apa-apa vitamin atau supplement supaya tahap penyerapan nutrien pada kadar paling optimum.

Mari kita mengenali Herb Lax dengan lebih dekat. Ramuan asas produk ini terdiri daripada kombinasi sains perubatan tradisi dan teknologi barat. Ia mengandungi 9 herba semulajadi:

  • alfalfa leaves
  • senna leaves
  • anise seed
  • blue malva flower
  • buckhorn bark
  • licorice root
  • rhubarb root
  • fennel seed
  • culver’s root.

Sifatnya yang menggalakkan tindakan pembersihan yang lembut terbukti kesesuaiannya secara klinikal untuk digunakan oleh tubuh kita untuk jangka masa panjang.

Ia tergolong dalam kategori julab yang lembut dan sesuai untuk kegunaan sekali sekala bagi meyingkirkan toksin dari usus.

Ia juga membantu usus kita lebih aktif untuk gerakan peristalsis.Peristalsis adalah pergerakan kembang kuncup otot secara beritma untuk menolak makanan sepanjang salur pencernaan. Gerakan peristalsis yang baik membantu proses perkumuhan kita berjalan dengan lebih lancar.

Kebaikan Herb Lax
  • pembersihan najis yang tersekat
  • meransang usus untuk percepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh kita
  • membantu masalah sembelit
  • tindakan pembersihannya yang lembut boleh mengembalikan semula proses semulajadi
  • mengempiskan perut
  • ia membantu dalam mengurangkan atau memberi kepejalan pada perut. sesuai di ambil seperti biasa atau dicampur dalam air panas, sebaai minuman teh herba.

Siapakah yang perlu amalkan Herb Lax ? 
  • pengamal tegar ubat tahan sakit.
  • mereka yang ada masalah pembuangan, perkumuhan kurang lancar dan sembelit 
  • mereka yang banyak jerawat
  • pesakit gout
  • mereka yang ingin membersihkan usus terutama sekali mereka yang baru berjinak2 dengan suplemen

Mari kita baca testimoni di bawah

"Detox, Masalah sembelit, Perut Meragam..."
Sebenarnya sebelum saya mengenali shaklee saya seorang yang sangat sukar untuk membuang air besar. Adakalanya dua tiga hari baru saya membuang. Kesannya muka saya berjerawat termasuklah jerawat batu yang sangat besar, berkudis, senang demam dan migrain yang teruk. Setelah mengenali Shaklee saya mengambil beberapa supplement untuk membuang toksin iaitu Herb-lax untuk mencuci usus dan menyingkirkan semua toksin. Alhamdulillah memang berkesan"



Selepas badan dah buat proses detoksifikasi, usus akan menjadi lebih bersih dan sihat. Penyerapan suplemen akan lebih cepat dan berkesan. Almaklumlah perut adalah rumah penyakit. Usus pula bolehlah dianggap sebagai bilik dalam rumah penyakit ini. Bila usus sihat, penyakit tak dapatlah nak berumahtangga di sini.Yang tinggal hanyalah rumah yang bersih dan pengambilan suplemen pasti mengindahkan lagi rumah kita ini
Berminat hubungi:
DILLA Sms/Whatsup 019-7270181
Shaklee ID 892145 
dan LIKE PAGE Danish Mama Shoppe

SET KESIHATAN WANITA SHAKLEE




1) Ostematrix
~ Mengguatkan tulang dan gigi
~ Menggelakkan sembelit
~ Menggurangkan sakit pinggang dan segar bile bangun pagi

2) GLA
~ Menstabilkan hormon wanita

~ Mengatasi masalah senggugut dan PMS
~ Membantu kestabilan insulin dan paras kolestrol dalam darah

3) OmegaGuard
~ Mengandungi EPA utk jantung dan DHA utk otak

~ Boleh membakar lemak untuk tujuan pelangsingan yg berkesan
~ Meningkatkan daya imun melawan jangkitan

Dapatkan set kesihatan kecantikan wanita shaklee ini
 
Berminat hubungi:
DILLA Sms/Whatsup 019-7270181
Shaklee ID 892145 
dan LIKE PAGE Danish Mama Shoppe

Sunday, 27 October 2013

Collagen mana yang terbaik


Entri ini saya nak share panduan untuk kita pilih Collagen yg baik. Jangan main beli tanpa tahu asal usul Collagen dan kebaikannya pada kulit kita. Jom baca macamana nak pilih collagen yang bagus, baik dan berkesan:

(credit 

  1. Lebih baik pilih dalam bentuk makanan (or cecair) berbanding yg kolagen yg disuntik. Ini utk memastikan sintesis enzim mengoptimumkan serapan ke dlm tubuh badan
  2. Pilih size kolagen sekurang-kurangnya 1000 dalton dan ke bawah. Microfine size mmbantu penyerapan yang baik kerana size ini adalah paling optimum diserap oleh sel, maka setiap kolagen yang di ambil up to 100% diserap dan memberi efect lebih cepat.
  3. Pastikan setiap pemilihan kolagen mempunyai emolient yang unggul dan boleh mengunci kelempaban yang berpanjangan.
  4. Pastikan kolagen mempunyai antioksidaan yang tinggi untuk mengurangkan kesan pra-penuaan.
  5. Pastikan supplemen itu mempunyai elemen vitamin B-Complex untuk membantu sintesis atau pembentukan kolagen dari tubuh kita sendiri.
  6. Kolagen juga penting utk kekal cantik tapi pastikan ia ada kandungan glucosamine utk kesihatan sendi. (bonus point)
  7. Pastilkan setiap kolagen itu mempunyai bahan yang merangsang pembentukan asid hyaluronic yang memberi kesan kulit lebih tegang kerana ia berfungsi mengikat kolagen dengan serat yang elastin.
  8. Last but not least, pastikan ia selamat dan tidak bertoxin
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Saya pasti lepas anda baca updates ni, mesti anda akan mula membuat research sebelum membeli mana-mana supplemen kolagen. Perhatikan label dan bahan utama nya ye :)


Berminat hubungi:
DILLA Sms/Whatsup 019-7270181
Shaklee ID 892145 
dan LIKE PAGE Danish Mama Shoppe

Kenalpasti lokasi jerawat anda dan puncanya.


Lokasi jerawat di wajah anda mungkin disebabkan oleh faktor-faktor berikut:

1&2: Sistem pencernaan - Kurangkan makanan segera, lemak & tingkatkan pengambilan air suam.

3: Hati - Kurangkan makanan berminyak dan bahan tenusu.

4,5&7: Kurang minum air - Tingkatkan pengambilan air suam

6: Jantung – Jaga tekanan darah. Kurangkan makan pedas dan daging. Tingkatkan pemakanan kaya Omega-3

8: Buah pinggang - Anda mungkin kurang minum air. Lebihkan minum air masak dan kurangkan garam dan kafein.

9&10: Pernafasan – Elakkan badan dari menjadi terlalu panas, kurangkan gula dan banyak bersenam.

11&12: Hormon – Stres dan hormone punca utama. Pastikan tidur yang cukup, lebih minum air & tingkatkan sayuran.

13: Usus – Lebihkan makanan berserat, banyakkan minum teh herba.

14: Penyakit – Badan anda mungkin sedang melawan bakteria untuk elakkan dari sakit. Banyakkan berehat dan berfikir positif

Atasi masalah jerawat anda dengan SET KECANTIKAN SHAKLEE. 
Berminat hubungi DILLA 019-7270181



Testimoni Set Kecantikan Shaklee

Gambar ni menunjukkan sebelum mengambil suplemen, hasil selepas mengambil vitamin Shaklee kemudian ditambah pula dengan Shaklee Collagen Powder

Sangat berpuas hati!

Gambar 1
~sebelum kenal Shaklee
~kulit tak sekata, jerawat, liang pori kulit besar, berminyak

Gambar 2
~setelah mengambil Skin Care Set Shaklee
~tona kulit sekata
~tak berminyak seteruk dulu
~tiada jerawat

Gambar 3
~selepas 10 sachet Shaklee Collagen Powder
~tiada masalah kulit lagi
~liang pori mengecil
~wajah lebih berseri



Nak rasai sendiri perubahannya pada kulit anda, cubalah SET KECANTIKAN SHAKLEE bersama Shaklee Collagen Powder. Harga special untuk anda
 
Berminat hubungi:
DILLA Sms/Whatsup 019-7270181
Shaklee ID 892145 

Thursday, 17 October 2013

SET PENYUSUAN SHAKLEE

Ini adalah Full Set 3M

Terdapat EMPAT jenis Set Penyusuan:

1) SET B 

- Terdiri daripada Vitalea , B complex, Vitamin C, dan Alfalfa
- Untuk ibu yang TIDAK mempunyai masalah penyusuan dan sesuai untuk bayi yang 
mempunyai masalah eczema.
- Kurang sesuai untuk ibu-ibu yang baru melahirkan / berpantang kerana tidak sesuai untuk bayi yang
mengalami jaundis dan ada sesetengah bayi mengalami sedikit alahan (cirit-birit) dengan alfalfa.
- Sangat sesuai untuk ibu yang mempunyai masalah sembelit dan keputihan
- Alfafa membantu penghasilan susu ibu dengan lebih cepat
2) SET EU FOUR PACK
- Terdiri daripada Vitalea, B complex, Vitamin C, dan Kalsium
- Sesuai untuk ibu yang baru melahirkan (bayi berumur kurang 6 bulan).
- Sesuai untuk ibu-ibu yang mengalami kemerunduman susu ketika haid (PMS).
- Sesuai untuk ibu yang sering sakit belakang dan masalah kerapuhan gigi.
- Sangat sesuai untuk ibu-ibu yang tidak minum susu kerana ostematrix membekalkan kalsium yang
secukupnya kepada ibu
- Dapat membantu ibu lebih bertenaga dan cergas walaupun kurang tidur

3) SET E 
- Terdiri daripada Vitalea, B complex, vitamin C, Kalsium dan Alfalfa
- Sesuai untuk ibu-ibu yang mengalami kemerunduman susu ketika haid (PMS)
- Sangat sesuai untuk ibu-ibu yang tidak minum susu kerana ostematrix membekalkan kalsium yang
secukupnya kepada ibu
- Sangat sesuai untuk ibu yang mempunyai masalah sembelit dan keputihan
- Alfafa membantu penghasilan susu ibu dengan lebih cepat
- Memberi kesan cepat berbanding set di atas kerana Alfafa dan Kalsium merupakan milk booster 

4) SET 3M (Set Pilihan Ramai)

- Terdiri daripada Vitalea , B complex, Vitamin C, Kalsium, Alfalfa dan ESP
- Amat digalakkan untuk ibu yang mempunyai masalah penyusuan
- Masalah penyusuan yang dimaksudkan ialah, si ibu menghadapi masalah penghasilan susu walau telah melakukan perahan setiap 2 jam dan minum air sekurang-kurangnya 3L sehari. Maka set ini membantu membaiki mana-mana kekurangan atau ketiadaan zat yang diperlukan oleh badan agar tubuh si ibu dapat berfungsi dengan baik:)
- Sangat sesuai untuk ibu-ibu yang baru nak mula menyimpan stok
- Paling sesuai untuk ibu yang ingin relaktasi/ induce relactation - contohnya ibu telah berhentikan
menyusui anak, jika mengamalkan set ini, bersedia untuk pam dengan kerap bagi stimulasi
susu,bersama-sama tips yang diberi, insyaAllah penyusuan boleh dimulakan semula dengan syarat ibu kuat berusaha.

Jika berminat nak mencuba produk Shaklee, hubungi Dilla sms/whatsapp 019-7270181

Wednesday, 16 October 2013

TESTIMONI GLA COMPLEX BANTU BETULKAN MASALAH KITARAN HAID TIDAK TERATUR


Assalammualaikum & Salam Sejahtera





Sedikit info mengenai GLA Complex 



- GLA Complex Shaklee merupakan kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E. 



- Menggalakkan rasa kelegaan semasa kitaran haid bulanan



- Biasanya, asid gamma linolenik digunakan secara tradisional bagi melegakan kesakitan semasa datang haid, sakit kepala, mengatur kitaran haid dan melegakan tanda-tanda putusnya haid. *



- Dalam kes diabetis, ianya mampu menghalang komplikasi diabetis dengan mengurangkan kandungan gula dalam darah dan mengurangkan rasa kebas2 dan kesakitan.


Untuk Wanita, GLA Complex membantu anda,



* Menstabilkan Hormon

* Membantu membetulkan kitaran haid

* Membantu meingkatkan tahap kesuburan

* Membantu penurunan berat badan
* Mencantikkan kulit

Dibawah ini adalah antara testimoni customer yang berpuas hati. Alhamdulillah...





Untuk dapatkan tips serta panduan makan yang betul untuk GLA Complex, anda boleh hubungi Dilla sms/whatsapp 019-7270181




Tuesday, 15 October 2013

Set Kehamilan Shaklee


Ini adalah cadangan Set Kehamilan yang boleh di ambil oleh ibu hamil. Ibu tidak lagi perlu ambil apa-apa vitamin lain dan boleh juga 100% hanya menggunakan Set Kehamilan Shaklee sepanjang kehamilan. Boleh disambung semasa dalam pantang dan menyusu jika suplemen masih ada. 


Trimester 1

Vitalea adalah multivitamin yang lengkap dengan 28 jenis vitamin dan mineral. Sangat perlu demi memastikan tubuh badan menerima semua zat dan vitamin yang penting untuk kesihatan optimum dan perlu dalam menjamin kesejahteraan secara am.
Zat besi dalam Vita-lea dapat membantu ibu menambah zat besi kerana kebiasaannya ibu mengandung dan menyusu kekurangan zat besi dan jika tidak ditampung boleh menyebabkan ibu mudah pitam, lesu, kurang daya ingatan dan kurang konsentrasi. Membantu ibu untuk menstabilkan bacaan hb.
Sebagai antioksidan, membantu meningkatkan sistem imunisasi badan ibu dan bayi dan menjadikan kulit lebih cantik.
Lengkap dengan 8 kumpulan Vitamin B yang diperlukan oleh tubuh badan demi membantu tubuh badan bertenaga, otak lebih fokus, emosi lebih stabil dan wajah berseri. B complex juga vitamin anti stress. Jadi bila tiada stress, penghasilan susu lebih baik. Selain itu, untuk mambantu mengurangkan morning sickness ibu hamil pada trimester 1.
Antara komposisi utama dalam susu ibu ialah protein. Protein adalah makanan sel. Protein berfungsi mengekalkan pertumbuhan normal dan pemeliharaan tisu. Mengawal atur keseimbangan bendalir dalam badan. Pembinaan hormon, enzim dan antibodi memerlukan protein. Selain itu protein dikatakan membantu mengawal keseimbangan asid bes untuk mengangkut nutrien dan sumber tenaga.
ESP membantu memekatkan susu, memberi tenaga berkekalan untuk ibu yang tahan selama berjam-jam lamanya. Selain itu ESP membantu ibu memperolehi kesan yang optimum untuk pengambilan vitamin-vitamin lain. Kulit juga menjadi lebih licin, gebu dan anjal.

Dalam susu ibu, antara komposisi mineral yang tinggi ialah kalsium. Kalsium penting untuk bina darah, bina tulang, gigi dan saraf dalam tubuh manusia. Bagi ibu yang mengandung atau menyusu, pengambilan kalsium tidak boleh dipandang remeh. Bagi ibu2 yang tidak menjaga dan mementingkan pengambilan kalsium dalam diet harian, maka kalsium untuk penghasilan susu ibu akan diserap dari yang sedia dalam tubuh ibu.
Jika perkara ini berlarutan dan si ibu tidak menggantikan semula kalsium ini maka si ibu tadi akan mengalami risiko osteoporosis, rasa sengal kaki dan tulang belakang, mudah letih dan lesu serta muka menampakkan garisan tua.
Pengambilan Ostematrix juga dapat membantu ibu yang mengalami masalah susu merudum ketika period.
 Tambahan bila masuk Trimester 2 & 3
DHA adalah asid lemak perlu yang dijumpai dalam badan kita terutama pada otak. DHA adalah sangat penting dalam perkembangan otak, serta aspek-aspek lain perkembangan janin. DHA juga asid lemak utama yang ditemui dalam retina mata, serta organ-organ badan yang lain.
Bayi tidak mampu menghasilkan DHA mereka sendiri, mereka memperoleh DHA daripada susu ibu. Sebelum mereka dilahirkan, DHA didapati dari ibu melalui plasenta. Dengan itu, ibu akan mengalami kekurangan DHA. Atas sebab ini pakar mencadangkan supliment Omega 3 kepada ibu-ibu yang mengandung dan ibu-ibu yang menyusu. Ini adalah untuk menambah DHA untuk perkembangan fetus dan untuk mengekalkan kuantiti DHA untuk diri ibu sendiri.

Jika berminat nak mencuba produk Shaklee, hubungi Dilla sms/whatsapp 019-7270181

Kebaikan ESP Shaklee

Walaupun banyak produk susu soya di pasaran, ESP Shaklee adalah pilihan yang tepat untuk kita seisi keluarga.

Apa itu ESP?

ESP adalah minuman soya yang membekalkan protien. Protien adalah makanan yang penting untuk tubuh kita. Tubuh badan kita terdiri daripada protien seperti tulang, kulit, rambut, otot, plasma, organ, antibodi, enzim, hormon, hemoglobin dan sel-sel. Manakala sel-sel dalam tubuh badan kita bergantung kepada protien untuk menjalankan fungsinya seperti membina sel-sel baru dan menggantikan tisu-tisu badan yang lama dan tua atau yang telah rosak.

Menarik tentang ESP adalah;

- ESP ni adalah sember protien lengkap yang ada 9 amino asid penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan dan sukar untuk kita dapatkan daripada diet harian kita.
- ESP mengandungi kacang soya non-GMO yang semulajadi dan ia bebas dari kolestrol ia juga rendah lemak.
- ESP terbukti mampu membekalkan tenaga yang boleh bertahan berjam-jam lamanya.
- ESP bantu untuk kekalkan paras gula dalam darah.
- ESP bantu untuk kekalkan kepejalan otot, pemulihan tisu badan dna pembentukan otot baru,
- ESP tiada perasa tiruan, pengawet dan pewarna.
- ESP mengandungi lemak yang sangat sedikit iaitu 1gm dan tiada laktosa dimana kadar untuk hadam adalah sangat tinggi.

Sebabkan itu, badan kita sangat memerlukan PROTIEN. Sebabnya MAKANAN UTAMA bagi SEL ialah PROTIN. Sel yang sihat dapat menghasilkan tubuh badan yang sihat.

Khasiat ESP adalah;

1. Kekal Muda - Asid Amino membina otot manusia, kuku, rambut, darah, organ, kulit, kelenjar, 50,000 jenis protein, 20,000 jenis enzim dan lain-lain. Pengambilan Energizing Soy Protein Shaklee adalah kunci untuk mengekalkan kulit muda dan otot serta memastikan kita sentiasa bertenaga. 

2. Hormon Berasaskan Tumbuhan Semulajadi – kacang soya adalah tumbuhan yang hanya kaya dalam isoflavon yang sama dengan fungsi hormon wanita. Ia membantu dalam mengurangkan paras kolesterol dan mencegah osteoporosis dan penyakit jantung.

3. Memulihkan Fungsi Prostat Lelaki - genistein dalam kacang soya telah membuktikan bahawa ia mempunyai keupayaan untuk menghalang pertumbuhan dan mencegah sel kanser daripada merebak. Ia memusnahkan radikal bebas dalam sel-sel kita sebelum radikal bebas bermutasi DNA sel-sel menjadi sel-sel kanser. Ia juga menjaga rahim dan ovari, kitaran haid dan prostat.

4. Kulit berseri dan anjal – Merangsang regenerasi kulit dan otot, memulihkan kedutan, sebagai anti-penuaan, mengembalikan keserian kulit dan kelembutan-lembutan otot, sekali gus mempercepatkan pemulihan luka danmenghilangkan parut.

5. Pemberi tenaga segera – Membekalkan tenaga segera dan meningkatkan sistem imun, dengan itu ia memulihkan keletihan, migrain, insomnia dan tekanan gejala yang berkaitan seperti kemurungan, kebimbangan, ketakutan, dll.

6. Memulihkan Pigmentasi – Melambatkan proses uban, rambut gugur, masalah keadaan rambut, pigmentasi, freckles.

7. Memperbaiki Memori – Menguatkan ingatan, kecergasan, keupayaan seksual, dan sebagainya.

(credit to Master Lyna)
 


 Berminat hubungi Dilla sms/whatsapp 019-7270181

Sunday, 13 October 2013

SET BUDGET SHAKLEE



Cubalah SET-SET BAJET ini :-

SET CANTIK (ESP+GLA COMPLEX)
»ESP ; Membaiki sel kulit mati & menggantikan kepada sel yang baru. Kulit lebih gebu,licin & putih
»GLA ; Membantu utk mengurangkan jerawat & jeragat. Awet muda

SET SLIMMING (LECITHIN+ALFAFA)
»LECITHIN ; Membakar & mencairkan lemak
»ALFAFA ; Mendetox semua lemak keluar dari badan

SET KESUBURAN (GLA COMPLEX+ZINC)
»GLA COMPLEX (Utk ISTERI) ; Menstabilkan hormon & mengatasi masalah haid tidak teratur
»ZINC (Utk SUAMI) ; Membantu kualiti sperma & menghasilkan sperma yang sihat

SET PENYUSUAN (ESP+ALFAFA)
»ESP ; Memekatkan susu dan mengenyangkan anak semasa menyusu
»ALFAFA ; Membantu pengeluaran susu badan

SET KEHAMILAN (B COMPLEX+VITALEA)
»B COMPLEX ; Mengandungi sebanyak 8 Vitamin B termasuk lah asid folic & B12 membantu pembentukkan sel darah merah di dalam badan.
»VITALEA ; Multivitamin yang terbaik dengan zat besi.

SET SENDI DAN TULANG (OSTEMATRIX +AJHT)
»Meningkatkan kesihatan sendi dan tulang. Mengurangkan sembelit

SET KANAK-KANAK (OMEGA+MEAL SHAKE)
»MEAL SHAKE ; Meningkatkan antibodi kanak-kanak
»OMEGA ; Membantu menguatkan daya ingatan semasa proses pembelajaran

Anda JIMAT, SIHAT dan CANTIK bersama Shaklee. Berminat pm Dilla 019-7270181

Friday, 11 October 2013

Cinch™ Energy Tea Mix - Bukan sebarangan teh hijau

hari ni nak cite pasal teh hijau yang memang terfamous sekali di seantereo pelosok dunia!!!


(credit)


Teh Hijau telah diamalkan di Negara China semenjak 4000 tahun dahulu. Orang cina telah menggunakan teh hijau untuk merawat segala macam penyakit dari sakit kepala sehingga kemurungan. 
Perumpamaan Cina : “Lebih baik berlapar selama 3 hari daripada sehari tidak minum teh hijau”.

(tengokkkk...macam tu skali diorang sanggup dan rela berlapar kalau tak dapat minum teh hijau)



Kesemua jenis teh (teh hitam, teh oolong, teh hijau) adalah daripada jenis pokok yang sama iaitu Camellia Sinensis. Kaedah pemprosesan sahaja yang membezakannya.

Proses Pembuatan Teh Hijau : Daun teh yang baru dipetik diwapkan untuk satu tempoh pendek dan proses ini menghalang daun bertukar warna atau pun mengalami penapaian. Selepas pengewapan daun ini dikeringkan. Kandungan polyphenols dalam teh hijau tidak terjejas berbanding dengan teh yang lain.

Semenjak 4000 tahun selepas penemuan teh, ia merupakan minuman kedua paling banyak diminum di dunia selepas air kosong. Ia dikaitkan dengan pelbagai mitos, lagenda, sejarah peradaban dunia mahupun peperangan. Ia merupakan satu anugerah Tuhan yang tidak ternilai dan menjadi antara kegemaran penduduk dunia tidak kira budaya, bangsa mahupun agama. Seperti yang nyatakan sebentar tadi, ketiga-tiga jenis teh tersebut berasal daripada pohon yang sama. Tetapi apakah yang membezakannya ? Pemprosesannya yang membuatkan ia berbeza antara kandungan antiokxidannya, rasa, warna dan bau. 

Teh hitam bewarna lebih gelap dan coklat, aromanya lebih harum dan rasanya lebih sedap. Ia merupakan jenis teh yang paling banyak dinikmati oleh manusia. Banyak yang boleh didapati di pasaraya.

Teh oolong pula lebih terkenal dan dinikmati oleh masyarakat Cina terutama mereka yang berusia. Teh ini yang menjadi titik permulaan kepada pengenalan teh sebagai minuman komersial dunia apabila Mahraja China yang ketika itu, sedang duduk berehat dibawah sebuah pohon sambil menikmati minuman baginda, tiba-tiba sehelai daun teh jatuh ke dalam cawan baginda, dan dari situlah baginda jatuh cinta terhadap teh malah menjadikannya sebagai minuman rasmi kerabat diraja berabad lamanya. Teh ini bewarna kurang gelap, seakan-akan perang dan rasanya sedikit pahit.

Seterusnya, teh hijau, jenis teh paling terkenal di Jepun dan Korea. Sebut sahaja Jepun, pasti teh hijau menjadi ingatan. Teh ini benar-benar bewarna hijau seperti daun teh. Berbau agak payau dan rasanya yang pahit. Tetapi, ia sebenarnya mengandungi lebih banyak antioksidan dan lebh bermanfaat walaupun dalam satu cawan. Ini menjelaskan mengapa masyarakat Jepun lebih kurang terdedah kepada penyakit, memiliki kulit yang sangat cantik dan sangat fokus terhadap kerja harian mereka. Mereka juga awet muda dan  kurang mendapat kanser berbanding kaum lain di dunia.

Tahukah anda Penduduk dunia yang paling panjang umur ditemui berada di pulau Okinawa, Jepun. Di Okinawa, didapati 28.6 per 100,000 penduduknya berusia melebihi usia 100 tahun. Lebih ajaib amat jarang penduduknya dijangkiti penyakit kanser, sakit jantung dan Alzheimer. Apakah rahsia mereka? Jawapannya : Antara minuman asasi mereka di panggil ‘ocha’. Apa ‘bende’ tu? Itulah TEH HIJAU.

Apakah komposisi utama yang sangat berkuasa di dalam teh hijau ?
Jawapannya terletak di dalam struktur kimia teh itu sendiri. Antara bahan-bahan yang boleh ditemui di dalam teh hijau ialah phenol dan asid organik lain. Namun, phenol merupakan kumpulan antioksidan terkuat yang di temui di dalam teh hijau dan jenis phenol yang ditemui ialah Catechin. Catechin juga mempunyai beberapa isomer, yakni jenis-jenis tersendiri, iaitu epicatechin (EC), epigallocatechin (EGC),epicatechin gallate (ECG), and epigallocatechin gallate (EGCG)

Maka tidak hairanlah masyarakat Jepun kurang mendapat penyakit dan memiliki kulit yang sangat cantik dan bersih kerana walaupun mereka tinggal di negara empat musim, tetapi kadar kelembapan yang tidak stabil boleh menjadikan kulit lebih cepat kering dan ketika musim panas, selar matahari atau sunburn boleh berlaku lebih-lebih lagi, bagi sesiapa yang kurang melanin seperti masyarakat Jepun. Namun, ajaibnya, kulit mereka masih kelihatan seperti biasa. Mengapa ini berlaku? Sebuah kaji selidik dilakukan di Jepun mendapati mereka menjadikan teh hijau sebagai minuman utama harian mereka selepas air kosong. Apa yang lebih memeranjatkan lagi ialah, teh hijau dipelbagaikan dalam pelbagai perisa, bungkusan dan rasa. Mereka menjual minuman ini seperti air mineral yang sangat mudah diperolehi di kedai-kedai, kafe, pasaraya dan sebagainya!!!

Antara kebaikan lain teh hijau ialah :

1) Mampu menurunkan berat badan. 
Satu penyelidikan yang dibuat oleh International Journal Of Obesity telah menyimpulkan bahawa estrak teh hijau boleh meningkatkan pembakaran kalori dan lemak yang diperlukan untuk menurunkan berat badan. Estrak teh hijau meningkatkan termogenesis, pembentukan panas tubuh hasil daripada pencernaan normal,penyerapan dan metabolisme makanan.

2) Menurunkan tahap gula dalam darah. 
Dr Minowada dari University Kyoto telah mendapati pengambilan teh hijau boleh menurunkan gula dalam tekanan darah. Ini baik bagi pesakit diabetes.

3) Mencegah kanser.
Sejak 20 tahun lalu telah di lakukan kajian terhadap teh hijau ni dan kesannya terhadap kanser melalui percubaan terhadap haiwan. Sejak itulah pengambilan teh hijau ni makin di percayai dapat mengurangkan risiko terkena penyakit kanser.

4) Membantu mengurangi kadar kolesterol jahat (LDL). 
Peneliti dari China, Xin-Xin Zheng dan pasukannya dari Peking Union Medical College, Beijing, China melakukan kajian dan penelitian mengenai teh hijau. Perkara ini boleh menjelaskan mengapa kebiasaan meminum teh hijau berkaitan dengan penurunan risiko penyakit jantung.

5) Mencegah osteoporosis. 
Penyelidik di Hongkong mendapati bahawa teh hijau bermanfaat bagi tulang, sebagai pencegah dan mengubati osteoporosis serta penyakit tulang yang lain.

6) Mempertingkatkan sistem immun (ketahanan tubuh). 
Kepekatan Polyphenols dan Flavenoids teh hijau yang tinggi boleh membantu kesihatan sistem imun tubuh. Menurut kajian di Jepun berkumur dengan teh hijau dapat meningkatkan kekebalan dan terhindar dari influenza dan flu. Penelitian di Harvard University juga menujukkan bahawa bahan kimia teh hijau dapat merangsang sel gammadelta T. yang membantu sistem immun terhadap bakteria dan virus.

7) Mencegah keracunan makanan. 
Disebabkan teh hijau dikenal sebagai pembunuh bakteria, meminum teh hijau dapat menurunkan risiko keracunan makanan akibat bakteria kerana teh hijau dapat mencegah tumbuhnya bakteria yang berbahaya seperti clostridia dan E. coli. 

8) Membantu mengawal tekan darah tinggi. 
Teh hijau boleh membantu kesihatan dengan mengurangkan tekanan darah dengan merencat tindakan Angiotensin II. Sesuai untuk pengidap penyakit tekanan darah tinggi.

Serta banyak lagi manfaat meminum the hijau. Pembaca boleh ‘search’ di google untuk maklumat lebih lanjut. Rasanya agak sedikit pahit dan elok tidak dicampurkan dengan gula atau susu untuk keaslian khasiat dan rasanya. Sememangnya dalam kepahitan itulah Allah letakkan rahsia kemujaraban minuman ini. bak kata orang tua- tua..."Yang pahit itulah ubat" tapi percayalah kata saya ini, bila anda dh biasa minum air teh hijau ni, rasa pahit tu akan jadi biasa ibarat kita minum teh biasa... Paling best teh ni tiada apa apa bahan yg berbahaya... 



Tetapi, dalam kalangan kita, ada yang mengetahui bahawa teh juga mengandungi kafein. Walaupun ia hanya separuh daripada secawan kopi, tetapi ramai yang takut untuk meminumnya. Kerana mereka berasakan bahawa kafein di dalamnya akan memberi kesan buruk terutama kepada sesiapa yang tidak suka kafein dan kopi. Anda jangan takut kerana teh hijau merupakan salah satu minuman yang mengandungi Theanine, sejenis bahan yang didatangkan bersama dengan catechin. Ia sangat unik kerana kopi tidak mengandungi Theanine. 

Theanine berfungsi dalam menjadikan otak lebih mudah tertumpu dan fokus apabila melakukan sesuatu dan mengurangkan kesan kafein. Ia menjadikan tubuh lebih tenang dan oleh itu, sesuai diambil ketika tidur kerana ia merangsangkan tubuh untuk lebih berehat tetapi fokus. Maka tidak hairanlah, sesiapa yang mengambil teh hijau sebelum tidur, mereka akan berasa lebih segar dan tidur yang lebih nyenyak. Ini kerana, Theanine mampu merentasi rintangan darah otak ( Blood brain Barrier, BBB ) dan bertindak di saraf otak tetapi secara lembut, tidak seperti kafein yang mengacu terus saraf otak.

Nak try teh hijau/green tea?
Kat mana nak cari teh hijau yang betul-betul berkualiti? mempunyai kualiti yang terbukti? bermutu tinggi?
Nah saya cadangkan Shaklee Cinch™ Energy Tea Mix. Boleh dapatkan daripada saya. Bukan sekadar nak menjual tapi lebih kepada perkongsian yang telah dicuba dan memang diakui sangat-sangat terbaik dan berpuas hati dengan kandungan, komposisi dan kualitinya.

Apakah perbezaan Cinch Mix Energy Tea  Shaklee ni dengan teh-teh yang lain di pasaran?? Antaranya...
# Exclusive mengandungi T-LIFT proprietari gabungan tiga (3) jenis teh! Teh putih (White tea), Teh merah (Red tea) dan Teh hijau Matcha (Matcha green tea - THE BESTgreen tea EVER!!! - teh hijau jepun gred tertinggi - hanya dihidangkan untuk event diraja Jepun dulu2....kelassss ko jahhh)
# ditambah dengan Taurina - untuk meningkatkan tenaga dan ketahanan badan
# tanpa gluten, tiada perisa tiruan, pewarna dan bahan pemanis
# senang dibawa kerana peknya yang kecil & mudah dibancuh
# sesuai diminum ketika panas mahupun sejuk

!!! pilihan alternatif terbaik menggantikan minuman kopi, soda atau manisan untuk mengekalkan kecergasan tubuh

Sesuai untuk : pelajar, surirumah, orang yang bekerja, warga emas (ibu bapa, atok nenek, onyang), yang ingin slim, kulit cantik, detox dan menjaga kesihatan keseluruhan


Hanya 1 peket setiap hari, memberikan anda 1 kelainan tubuh badan yang lebih sihat untuk anda rasai & alami sendiri!!! Bukan lagi omong kosong...SEMEMANGNYA TERBUKTI!

[RAHSIA CANTIK PELAKON FAZURA] klik sini 
psssttt pelakon Fazura pun mengamalkan teh hijau jepun taw...
"Faz mengamalkan minum Japanese Green Tea untuk mengekalkan kecantikan serta kesihatan dalamannya."



Nak order? sms 019-7270181
Harga : Best deal!





Follow Me