Friday, 17 January 2014

Masker ESP Shaklee



esp, masker, yogart, kulit gebu, kulit halus, jerawat kecut





[[Bahan-bahanya]]
 
1. Plain Yogart (Saya beli jenama Nestle) kat pasaraya ada banyak je. Yang penting bukan yang berperisa ye.. kan tak pasal-pasal melekat strawberi kat muka.hihih.. 
2. ESP 
3. Piring
4. Sudu kecik

Extra:
1. Vitamin E Complex Shaklee (Tebuk dan picit keluarkan isinya)

[[Cara-caranya]]

1. Ambik piring atau bekas apa-apa je 

2. Kaut la yogurt dalam 1 ke 2 sudu ke dalam bekas (agak-agak untuk sekali pakai je tau. Kan membazir pula kalau lebih)

3. Ambik 1 sudu kecil ESP.

4. Kalau anda ada beli Set Kecantikan, boleh tebuk vitamin E yang comel tu kemudian picit dalam 1 ke 2 titik sahaja. (jangan habiskan. 1 biji boleh guna dalam 3 ke 4 kali. Lepas tebuk simpan semula dalam peti ais).

5. Pastikan muka anda suda dibasuh bersih ya puan-puan..dan lap kering-kering menggunakan tuala bersih.

6. Kacau sebati aduan tadi. Bila dah nampak sebati molek, boleh la sapu ke muka. Kalau ada berus (yang macam kat spa-spa tu,guna la. Saya guna jari je..^_^)

7. Buat la tebal-tebal pun..habiskan adunan tadi. Kalau still ada baki juga, sapu la kat tumit yang merekah ke, kat lengan yang berparut ke tak ada lah membazir kan??

Tunggu lebih kurang 20minit atau sehingga kering, baru lah dibasuh. Masker ni tak payah bawak tido la ye..kan terkejut anak korang nanti. ;p

Selepas itu,anda dah dapat merasakan perubahan pada wajah anda.. Bila dah 3 4 kali pakai, dah stat rasa kulit muka makin tegang dan glowing.. Gebuu habiss..^_^

Amalkan la ye..sambil minum sambil bermasker..anda pasti tak menyesal!!!Kulit gebu dan licin bukan lagi mustahil!
==========================
 
 
Ni testimoni orang-orang yang dah biasa amalkan Masker ni..


esp, masker, yogart, kulit gebu, kulit halus, jerawat kecut

esp, masker, yogart, kulit gebu, kulit halus, jerawat kecut

 
 
 
 
 

 Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan 
secara Part-time @ Full-time?

Hubungi:
DILLA Sms/Whatsup 019-727 0181
Shaklee ID 892145 
dan LIKE PAGE Danish Mama Shoppe

Wednesday, 15 January 2014

FAQ Tentang Healing Crisis / Krisis Penyembuhan dalam Shaklee

Ramai yang mengalami kesan yang lebih teruk lepas makan Shaklee. Ada yang sakit kepala, ada yang sakit lutut, ada yang demam dan macam-macam lagi. Beberapa kes yang saya sering dengar adalah:

  • Sakit kepala lepas makan alfalfa
  • lutut makin sakit lepas makan AJHT
  • Period tak stabil lepas makan GLA
  • Sengal-sengal badan lepas makan Ostematrix

Ramai mengadu bertambah sakit, kenapa makin sakit padahal makan supplemen nak jadi lebih sihat?

Haaaa.
Itu namanya Healing Crisis atau Krisis Penyembuhan.

Jom Baca FAQ tentang Healing Crisis

Q: Apakah yang dimaksudkan dengan krisis penyembuhan?

A:Ia merupakan satu proses berterusan dalam badan yang mengambil masa untuk membersih dan membina semula sel-sel badan yang telah rosak akibat radikal bebas. Sebahagian dari proses ini akan mula untuk menyingkirkan toksin yang telah sekian lama terkumpul didalam badan sepanjang hidup. 

Semasa proses penyingkiran toksin, badan anda akan mengalami tanda atau sintom yang membuatkan rasa tidak selesa, dan ia dipanggil sebagai krisis penyembuhan. Dalam perubatan China, penyembuhan terbaik sentiasa didahului dengan krisis penyembuhan.


Q:Mengapakah krisis penyembuhan selalu terjadi selepas mengambil makanan tambahan?

A:Menurut Professor Yoshio Niwa, seorang pakar dalam nutrisi molekul, apabila kita menambahkan pengambilan nutrien, nutrien itu akan bertindak balas dengan oksigen didalam badan. Dan tindak balas ini akan merangsang organ badan bagi menjalankan proses pembersihan, penyingkiran, menggantikan tisu yang lama dengan tisu yang baru dan lain-lain lagi dengan berkesan.

 Sebagai contoh, anda akan mengalami ruam pada kulit, lebih banyak pergerakan usus, dan ini merupakan satu tanda bahawa badan sedang menjalani proses menyahtoksin. Bayangkanlah sekiranya badan anda seperti besi paip yang berkarat, dan bila anda meletakkan serbuk anti karat atau pencuci paip, banyak karat yang terhakis akan keluar daripada dinding paip tersebut, dan itu akan menyebabkan anda berasa lebih teruk serta banyak kotoran-kotoran yang terdapat di sekeliling paip itu. Tetapi selepas karat itu disingkirkan, paip tersebut akan menjadi lebih baik dan kembali bersih seperti baru.


Q:Adakah krisis penyembuhan petanda yang baik?

A:Ya. Krisis penyembuhan merupakan satu petanda yang menunjukkan rawatan atau makanan kesihatan yang diambil benar-benar berkesan. Sesetengah orang akan berfikir yang sintom mereka menjadi semakin teruk, tetapi hakikatnya ia adalah proses penyembuhan semulajadi dan ia ternyata petanda yang sangat baik untuk mendapatkan kesan krisis penyembuhan yang sebenar. 

Umumnya, krisis penyembuhan hanya berlaku kepada orang yang sihat sepertimana daya tahan mereka masih cukup kuat untuk mendapat tindak balas dari perubahan biologikal semasa proses penyembuhan itu berlaku.


Q:Adakah setiap orang akan mengalami petanda dan sintom yang sama semasa krisis penyembuhan?

A:Setiap orang adalah berbeza. Sesetengah individu akan mengalami krisis penyembuhan sebaik sahaja mereka mengambil makanan tambahan dan mereka yang lain hanya akan merasai selepas satu atau dua bulan. 

Kesannya juga berbeza. Lebih banyak toksin di dalam badan, lebih teruk lagi krisis penyembuhannya.


Q:Secara umumnya, berapa lamakah tempoh bagi krisis penyembuhan ini?

A:Ia sebenarnya bergantung kepada keadaan kesihatan individu tersebut. ia mungkin mengambil masa dalam tempoh 2-3 hari atau mungkin berbulan lamanya.


Q:Ramai orang bertambah baik selepas mengambil makanan tambahan, tetapi walaupun saya masih mengambil makanan tambahan, saya masih lagi tidak merasai sebarang perubahan, Mengapa?

A: Secara umumnya, selepas 1-2 bulan pengambilan makanan tambahan,anda sepatutnya telah merasai perbezaannya (cth. Tenaga bertambah, pergerakan sistem usus yang lebih baik, dll.) sekiranya tiada sebarang peningkatan, anda berkemungkinan mempunyai masalah seperti:
  • Tidak mengamalkannya setiap hari
  • Tidak mengikut dos yang telah di cadangkan
  • Takut kepada krisis penyembuhan, lalu berhenti dari mengambilnya
  • Pemakanan yang tidak sempurna serta mengamalkan gaya hidup yang tidak sihat
  • Mengalami penyakit kronik yang memerlukan tempoh yang panjang untuk sembuh
  • Mengalami keadaan yang kronik yang membuat anda hilang keyakinan dalam mana-mana rawatan mahupun makanan tambahan
  • Mengalami masalah emosi

credit
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan secara Part-time @ Full-time?

Hubungi:
DILLA Sms/Whatsup 019-727 0181

Shaklee ID 892145 


dan LIKE PAGE Danish Mama Shoppe

Monday, 13 January 2014

11 Kesan Penyembuhan (Healing Crisis)

Setiap kali saya consult rakan-rakan yang makan Shaklee, saya pasti ingatkan kesan selepas makan suplemen dalam Shaklee. Pastinya semua orang ingin dapatkan kesan yang baik. Tetapi ada juga yang makan Shaklee tetapi dapat kesan yang tidak seperti diinginkan. Makin sakit lagi adalah..

Itu adalah kesan penyembuhan (Healing Crisis)
 
Saya senaraikan 11 Kesan Penyembuhan dan Petandanya untuk Rujukan.



Kesan Penyembuhan #1: Sakit Kepala Yang Melampau
Penyebab/Petanda: Badan mempunyai tekanan darah tinggi, Berlaku proses Menyahtoksin





Kesan Penyembuhan #2: Demam
Penyebab/Petanda: Sedang berlaku proses meningkatkan metabolisme, Meransang fungsi imunisasi badan





Kesan Penyembuhan #3: Cirit-Birit, Najis Berbau, Kencing Berbau
Penyebab/Petanda: Petanda bagi menyahtoksin, Proses menghimpunkan bahan buangan dan sisa-sisa dalam usus besar





Kesan Penyembuhan #4: Kembung Perut
Penyebab/Petanda: Sistem Penghadaman yang lemah





Kesan Penyembuhan #5: Ruam, Kulit Gatal, Kelemumur, Keluar Lendir
Penyebab/Petanda: Fungsi Hati yang lemah, Usus besar yang tidak sihat





Kesan Penyembuhan #6: Penghasilan Lendir seperti selsema dan kahak
Penyebab/Petanda: Fungsi paru-paru yang lemah, keluar kahak juga adalah petanda untuk menyahtoksin





Kesan Penyembuhan #7: Pendarahan Hidung
Penyebab/Petanda: Mungkin Tanda kekurangan darah





Kesan Penyembuhan #8: Rasa sakit pada otot dan sendi
Penyebab/Petanda: Badan berasid, toksin terkumpul di bahagian yang sakit.





Kesan Penyembuhan #9: Peningkatan Rasa Sakit Pada Badan yang bermasalah
Penyebab/Petanda: Mempercepat proses penyembuhan





Kesan Penyembuhan #10: Tidur yang Bermasalah atau Terlalu Aktif
Penyebab/Petanda: Sistem Saraf yang lemah





Kesan Penyembuhan #11: Kitaran Haid yang Tidak Menentu, Kegatalan pada alat sulit, Keputihan yang banyak
Penyebab/Petanda: Ketidakstabilan Hormon, Proses Membetulkan semula Kitaran Hormon





Kesan Penyembuhan #12: Pendarahan Ketika Membuang Air
Penyebab/Petanda: Kemungkinan ada Buasir





Kesan Penyembuhan #13: Pening, Lapar
Penyebab/Petanda: Tekanan Darah Rendah, Anemia (kurang darah merah)





Kesan Penyembuhan #14: Loya, Sembelit, Tersedu
Penyebab/Petanda: Sistem Penghadaman yang Lemah, Masalah pada hati





Kesan Penyembuhan #15: Edema (bahagian badan membengkak)
Penyebab/Petanda: Masalah Buah Pinggang





Kesan Penyembuhan #16: Lesu , Mengantuk
Penyebab/Petanda: Badan Berasid, Fungsi Hati yang Lemah, Terlalu Penat, Perlu banyak berehat

 
 
 Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan 
secara Part-time @ Full-time?

Hubungi:
DILLA Sms/Whatsup 019-727 0181
Shaklee ID 892145 
dan LIKE PAGE Danish Mama Shoppe

Set Sendi dan Tulang Shaklee


Saya nak kongsi kebaikan set xtravaganza vitamin sakit sendi dan lutut. Sebelum tu saya nak tanya apa itu sendi? Kena faham apa itu sendi dan peranannya.




Osteoarthritis lebih mudah dikenali sebagai sakit sendi. Ia merupakan sejenis penyakit sendi yang mempunyai ciri keradangan. Sendi pula ialah bahagian badan di mana dua tulang berlainan bertemu.
Ia berlaku apabila tulang rawan yang membentuk permukaan sendi menjadi haus. Ini akan menyebabkan sendi menjadi bengkak, sakit dan kebas dan menjadi punca kepada kemerosotan sendi tulang yang progresif (penyakit degeneratif sendi).
Keradangan berlaku kerana darah (tidak cukup khasiat) yang dibekalkan kurang meskipun seseorang itu sihat. Ini kerana, tubuh badan tidak boleh menghasilkan zat makanan yang mencukupi bagi menyelaras dan memastikan kadar pemulihan dan pembaharuan yang diperlukan.
Sendi yang selalunya berlaku keradangan adalah lutut. Hal ini demikian kerana, lutut adalah sendi yang menampung berat badan kita dan sentiasa digunakan sepanjang hidup kita.
Berikut adalah tanda-tanda penyakit Osteoarthritis:
  1. Sakit pada sendi yang terlibat.
  2. Kesukaran untuk membengkokkan atau meluruskan sendi akan berlaku.
  3. Sesetengahnya akan mengalami kebengkakan.
  4. Adanya pembesaran tulang sendi.





 
Advanced Joint Health
~ Memberi manfaat kepada sendi dalam 3 cara :
1) Meyokong keselesaan sendi dengan ekstrak Boswellia
2) Memelihara tisu penyambung yang sihat dengan Vitamin C, Zink, Tembaga dan Mangan

3) Meningkatkan kesan kusyen dengan ekstrak daripada jagung.

 
Ostematrix
~ Kalsium penting untuk kesihatan tulang, otot dan ligamen
~ Magnesium diperlukan untuk mengasimilasikankalsium ke dalam tulang, dengan mencegah pembentukan kalsium dalam tisu lembut dan sendi. Kebanyakan orang mengambil terlalu banyak kalsium tetapi tidak cukup magnesium.
~ Vitamin D meransang penyerapan kalsium
~ Boron membantu metabolisme tulang Mangan, tembaga dan zink mengaktifkan enzim yang membantu pembinaan kepadatan tulang.

 
Untuk kesan yang optimum, tambah sekali Energizing Soy Protein (ESP) dan Omega Guard

Omega Guard
~ Mengurangkan inflasi - Kajian terkini menunjukkan pengambilan asid lemak omega 3 bersama glukosamin dapat meningkatkan kesihatan sendi daripada mengambil glukosamin sahaja.
~ Omega 3 melambatkan degradasi tulang rawan
~ Mengurangkan reaksi keradangan dalam sendi
~ Bertindak sebagai pelincir -membantu bergerak lebih bebas apabila sendi berkeriut dan sakit.
 

Suplemen ini sesuai untuk mereka yang mengalami sakit lutut, sakit belakang, cramp kaki atau kekejangan.

Hadiahkan ibu bapa tersayang dengan set ini. Jasa dan pengorbanan mereka amat besar.

 


 Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan 
secara Part-time @ Full-time?

Hubungi:
DILLA Sms/Whatsup 019-727 0181
Shaklee ID 892145 
dan LIKE PAGE Danish Mama Shoppe

Sunday, 12 January 2014

Shaklee Collagen Powder


11 soalan mengenai SHAKLEE COLLAGEN POWDER



1. Apa kandungan collagen shaklee?
2. Apa istimewanya collagen shaklee?
3. Macam mana bentuk collagen shaklee? Serbuk ke pil
4. Tahan berapa lama colalgen shaklee
5. Macam mana aturan makan colalgen shaklee
6. Berapa harga collagen shaklee
7. Siapa sesuai amik collagen shaklee?
8. Macam mana rasa collagen shaklee?
9. Boleh tak collagen diambil bersama product lain?
10. Ibu menyusu boleh amik tak collagen shaklee?
11. Macam mana nk beli collagen powder

 
 Saya akan jawab satu persatu persoalan di atas. Teruskan pembacaan ya.

1. Apa kandungan collagen shaklee?
Kandungan utama collagen shaklee adalah dari sisik ikan merah, iaitu salah satu sumber premium kolagen dengan penyerapan lebih tinggi  dan pencemaran yang lebih kecil berbanding kolagen haiwan yang lain. 
 
Ada 6 lagi kandungan tambahan iaitu Ekstrak Kerang-kerangan - Glukosamina daripada ekstrak kerang-kerangan adalah penting dalam sintesis bendalir sinovia bagi melicinkan pergerakan sesendi dan melembapkan mata untuk melegakan ketidakselesaan mata, 
Elastin dari kolagen ikan - Elastin dapat mengekalkan keanjalan dan ketegangan kulit yang boleh melantun apabila dicubit. Kolagen ikan mengandungi elastin yang berfungsi bersama kolagen untuk kulit yang lebih tegang, gebu dna anjal, 
Lactobasilus Acidophilus - Sejenis bakteria baik yang membantu untuk mengimbangi usus mikroflora dan memudahkan pembinaa semulajadi sistem usus sihat bagi meningkatkan penyerapan kolagen, 
Ekstrak Pfaffia - Pfaffia juga digelar sebagai Ginseng Brazil yang bila diganbungkan dengan enstrak biji benih Camellia Japonica, dapat menyokong pembentukan kolagen dan asid hialuronik. Dengan kemampuannya untuk mengikat jumlah air yang besar, asid hialuronik memainkan peranan penting dalam menghidratkan tisu badan dan mebuatkan kulit lembut, lembap dan rata, Ekstrak biji benih Camellia Japonica - Mengandungi asid oleik, sejenis emolien kulit dan pelembap yang unggul, dan bahan antioksida semulajadi. 
Isoflavon yang dapat membantu mengurangkan radikal bebas, Vitamin C dan Vitamin B - Vitamin C menggalakkan pengeluaran kolagen semulajadi yang melawan radikal bebas dan merosakkan kulit kita. Vitamin-Vitamin B terlibat dalam metabolisme karbohidrat, lemak dan protein untuk menghasilkan tenaga yang diperlukan untuk pengeluaran kolagen dalam sel.

2. Apa istimewanya collagen shaklee?
Shaklee Collagen Powder merupakan suplemen kolagen hebat yang mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen, kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah. Kolagen bermolekul sangat ringan Shaklee, kira-kira 1,000 Dalton*, dapat diserap dengan mudah oleh badan dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan. Terbukti dapat memperbaiki testur kulit wajah & menghilangkan kedutan selepas menggunakan selama 8 minggu (melalui ujian klinikal)

3. Macam mana bentuk collagen shaklee? Serbuk ke pil
Ianya berbentuk serbuk yang mudah larut dengan minuman dan makanan kegemaran. I kotak mengandungi 15 sacet di mana setiap sacet mengandungi 15mg.

4. Tahan berapa lama collagen shaklee
Untuk kesan yang lebih optimum, disarankan ambil 1 sacet setiap hari. Jadi untuk satu kotak penggunaan selama 15 hari. Walaubagaimanapun, pengguna boleh juga ambil selang sehari (untuk 30 hari penggunaan).

5. Macam mana aturan makan collagen shaklee
Sangat mudah! Hanya campurkan 1 sacet collagen bersama sebarang minuman kegemaran. Diambil sebaiknya pada waktu malam kerana waktu malam adalah waktu pembinaan semula kulit. Jika sudah consume ESP atau mealshake, boleh dibancuh bersama ESP dan mealshake. Antara resepi yang boleh dicuba bersama collagen adalah:
 - jus twister tropicana + collagen
 - Milo/Serbuk Coklat Cadbury  +collagen
- any fruit juice  + collagen
Pengguna bebas nk campurkan collagen dengan mana2 minuman. Asal sedap sudah :)  

 TESTIMONI COLLAGEN POWDER




6. Berapa harga collagen shaklee
Retail price RM298. Special price boleh contact saya :) jimat banyak tauuuu... ;)
Jangan terkejut, kenapa ia mahal? Harga collagen berdasarkan sumber yang diperolehi untuk menghasilkan colalgen. Pastinya kerana kualiti yang dijaga untuk penghasilan collagen ini. Sumber dari ikan laut dalam adalah sukar untuk diperolehi. Jadi harga setanding dengan kualiti.

7. Siapa sesuai amik collagen shaklee?
Collagen sesuai diambil oleh mereka yang mengalami masalah berikut:
  -  Terdapat garis-garis kesan ketawa, kedutan, lingkaran hitam bawah mata, kesan bengkak bawah mata, penglihatan kabur.
  -  Gusi yang tidak sihat
  -  Rambut kering dan bercabang di hujung
  -  Liang roma besar, pigmentasi, jeragat, kulit kering
   - Garis halus pada leher
  - Kulit hilang keanjalan, lebih kering. Kelihatan tua daripada umur sebenar. Organ dalaman tidak berfungsi dengan berkesan.
   - Payudara dan punggung kelenturan
  -  Kehilangan kalsium, sakit belakang, sakit sendi.
   - Kulit senang pecah, pudar dan kekuningan

8. Macam mana rasa collagen shaklee?
Collagen shaklee ada rasa macam ikan sedikit tp rase tu akan hilang jika dibancuh dengan minuman berperisa. Jadi jangan takut untuk mencuba.

9. Boleh tak collagen diambil bersama product lain?
Boleh tiada masalah cuma jarakkan pengambilan selama 2-3 jam.
10. Ibu menyusu boleh amik tak collagen shaklee?
Kebanyakan kandungan collagen powder shaklee adalah sesuai untuk ibu menyusu. Jika anda dan bayi anda boleh terima supplement alfalfa, bermakna collagen powder juga insyaaAllah tidak menjadi masalah. Malah ada yang beritahu setelah mengambil collagen, susu mencurah2 dan anak asyik nak menyusu. Jika tidak pernah menggunakan alfalfa, boleh juga menggunakan rules of 4 days. Iaitu cuba ambil collagen sealma 4 hari  berturut2 jika tiada kesan keapda bayi dan anda, bermakna anda boleh teruskan pengambilan. Tetapi satu yang pasti, kandungan collagen adalah semulajadi, no additive is added. Sekali lagi, jangan takut untuk mencuba.

11. Macam mana nk beli collagen powder
Boleh hubungi DILLA Sms/Whatsapp 019-727 0181 
dan LIKE PAGE Danish Mama Shoppe


Follow Me