Friday, 28 March 2014

Anda boleh berjaya dalam penyusuan ibu.. sekiranya

Bagi ibu yang menyusu, untuk anda terus dalam medan perjuangan pastikan :

1. Anda sentiasa menyusukan si kecil secara langsung atau lakukan sesi perahan yang konsisten ( tidak lebih 3 jam untuk satu sesi ke sesi berikutnya demi memastikan hormon prolaktin akan terus dirembeskan).

2. Pastikan badan kita mendapat cukup khasiat dari pemakanan harian. Maka jangan sesekali SKIP meals, ini akan membantutkan penghasilan susuibu.

3. Pastikan badan mempunyai cukup bendalir...maka pengambilan air adalah salah satu faktor yang membantu dalam kelancaran penghasilan susuibu.

4. Cuba kurangkan minuman yang sejuk, yang berkafien kerana ia akan mengganggu penghasilan susuibu dalam jangka panjang.

5. Booster setiap badan si ibu tidak sama, biasanya makanan atau minuman kegemaran yang boleh membuatkan ibu gembira akan meningkatkan penghasilan hormon oksitosin dan susu akan lebih mudah dihasilkan.

6. Si ibu perlu tahu mengawal apa jua atau sebarang bentuk tekanan. Tekanan boleh mengganggu kelancaran penghasilan susuibu.

7. Pengambilan vitamin disarankan kepada mereka yang tidak mempunyai pengambilan makanan mengikut piramid makanan yang disarankan demi memastikan ibu terus sihat dan anak membesar dengan baik.

8. Banyakkan berzikir, solat sunat serta amalan2 murah rezeki seperti bersedekah....
 

Thursday, 27 March 2014

10 TIPS membakar lemak


Bila bercakap tentang TIPS nak kurus, nak bakar lemak..menderu semua nak tau kan.. hehehe..memang lemak-lemak ni mengganggu kehidupan harian kita dan kalau boleh nak  terus hilang lemak degil tu..tapi mana mungkin harini makan esok dah hilang. Sebab lemak yang ada dah bertahun-tahun dan berbulan-bulan lamanya dalam badan kita. Jadi tentulah ambil masa nak membakarnya dan singkirkan ia keluar dari badan. 
Tapi tak pe, meh tengok TIPS dibawah ini, mana tahu ia dapat membantu anda. Yang penting   perlukan semangat dan kesabaran yang kuat.


1. Epal

Epal dianggap raja buah-buahan yang boleh mengawal paras kolestrol secara semula jadi. Fiber dalam epal pectin tinggi dan ia boleh bergabung dengan kolestrol serta membuang lemak tidak baik sebelum lemak diserap ke dalam badan.


2. Bawang putih
Bawang putih mengandungi antibakteria yang membantu mengurangkan kolesterol dan lemak yang tidak sihat. Minyak atau jus bawang putih mempunyai kualiti sama untuk membantu mengurangkan lemak. Bahan berkenaan juga berfungsi membersihkan badan dari dalam.


3. Kacang soya
Kacang soya mengandungi lecitin yang mampu menghalang pembentukan lemak. Protein di dalam kacang soya pula mengandungi isoflavon yang dapat mengurangkan kadar kolesterol dalam tubuh, khususnya oxidation of Low Destiny Lecithin (Kolesterol Jahat).


4. Buahan sitrus seperti oren, anggur dan lemon

Buahan sitrus seperti oren, anggur dan lemon mengandungi vitamin C serta dikenali sebagai asid ascorbik yang berfungsi untuk membakar lemak dan menghalang pembentukan lemak.


5. Bawang merah


 Mengandungi mineral seperti minyak dan sulfur yang membantu untuk memecahkan lemak dan meningkatkan metabolisme badan.


6. Tauge

Tauge mengandungi banyak khasiatnya terutama vitamin C dan kaya dengan protein yang membantu mempertingkatkan sistem metabolisme. Tauge juga kaya dengan thiamin, magnesium dan fosforus. Malah mengandungi vitamin E yang dikatakan boleh meningkatkan kesuburan.


7. Lobak merah


Mengandungi karotina iaitu sejenis vitamin A yang membantu membersihkan sistem penghadaman dalam badan dan mampu membuang sisa lemak dengan cepat.


8. Tomato


Tomato mempunyai vitamin C dan asid citricmalic-oxalic yang tinggi, ia mempercepatkan proses metabolik. Untuk kebaikan buah pinggang, asid berkenaan membantu seseorang membuang air berlebihan.


9. Oat

Membantu membersihkan organ dalam badan kerana mengandungi sulfur dan iodin. Ia juga membantu membersihkan membran dalam perut dan intestin.


10. Teh hijau

Teh hijau mengandungi kafein yang boleh mengurangkan tahap 'plasma triglycerides' dan membakar lemak.
Atau boleh juga cuba Shaklee Omega Guard dan Lecitin  sebagai agen pembakaran lemak anda. Dan boleh juga cuba Konsep 3B Shaklee iaitu Bakar, Buang dan Bina.




 Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan 
secara Part-time @ Full-time?


Berminat boleh hubungi ;

Sms/Whatsup 019-727 0181
Shaklee ID 892145 

Wednesday, 26 March 2014

Penyusuan Yang Optimum dengan SHAKLEE.


Penyusuan susu ibu adalah cara paling sihat untuk memberikan nutrisi terbaik untuk si manja anda. Susu ibu membekalkan nutrien paling lengkap yang diperlukan bayi dengan kebaikan menyeluruh terutamanya untuk kesihatan, pertumbuhan dan perkembangan si manja.

Pelbagai kajian telah membuktikan bayi yang mendapat susu ibu amat jarang didapati mengalami masalah serangan virus di perut, penyakit berkaitan sistem pernafasan dan meningitis. Ini kerana susu ibu mengandungi sel imun semulajadi seperti antibodi yang melindungi bayi dari kuman dan pelbagai penyakit.

Diet yang sihat sangat penting kepada ibu menyusu untuk membantu menghasilkan dan mengekalkan susu ibu yang berkualti dari segi penghasilan dan juga komposisinya. Tidak kurang penting dari itu, diet yang sihat membantu ibu kekal sihat & bertenaga. Berikut adalah nutrien yang disarankan daripada Shaklee untuk memastikan perkembangan sihat bayi disamping pengekalan kesihatan & kecergasan ibu:

Multivitamin - Multi yang Hebat

Multivitamin menyediakan vitamin & mineral penting yang sukar didapati dari diet harian. Kadar vitamin yang mencukupi membantu penghasilan susu yang banyak dan berkhasiat disamping menggalakkan kesihatan ibu & bayi yang menyeluruh. Suplemen seimbang dan komprehensif yang dihasilkan dengan Sains terbaik Shaklee yang mampu dibeli. Vita-Lea dirumus khas bagi memenuhi keperluan 28 vitamin dan mineral pentingyang diperlukan oleh orang dewasa.

Jika diambil setiap hari, Vita-Lea mampu:
• Membantu dalam mengekalkan kesihatan yang baik.*
• Mengekalkan pertumbuhan, penglihatan dan pembinaan tisu.
• Kalsium, fosforus dengan vitamin C & D untuk kesihatan tulang & gigi.
• Membantu untuk memetabolismekan lemak dan karbohidrat dalam tubuh
• Membantu dalam pembentukan sel-sel darah merah.*

Produk ini mengandungi alfalfa (Medicago sativa). Individu yang menghidap lupus eritematosus sistemik perlu meminta khidmat rundingan pakar sebelum mengambil produk ini.

Protein - Protein Bukan-GMO yang Lengkap dengan semua Asid Amino Perlu.

Bayi memerlukan protein yang banyak untuk tumbesaran yang berkekalan & sempurna. Sumber protein yang baik seperti soya di dalam diet dan penyusuan amat penting untuk pengeluaran susu. Protein membantu dalam membina dan mengekalkan sel-sel yang menghubungkan setiap bahagian dalam tubuh.

Shaklee ESP:
• Menyediakan tenaga berkekalan dan membantu menahan rasa lapar kerana bekalan sumber tenaga yang konsisten.
• Protein soya membantu mengurangkan kolesterol.
• Mengandungi lima vitamin B penting, separuh daripada
keperluan kalsium harian, dan soya isoflavones. 
• Protein soya bukan-GMO ini dihasilkan di bawah satu
Program yang digelar Identity Preservation Program (IPP),
di mana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari
proses menanam hinggalah saat pemprosesannya.


Vitamin C

Dalam satu kajian terhadap para ibu yang menyusui bayi dan mengambil vitamin C menunjukkan khasiat vitamin C tersebut tertumpu kepada bayi. Oleh itu menyusui bayi secara eksklusif dapat melindungi bayi anda daripada kekurangan Vitamin C. Vitamin C penting bagi menguatkan sisitem imun dan membina kulit, gigi dan gusi yang sihat. Bayi yang menyusu lebih kurang dijangkiti penyakit kerana tahap imuniti / pertahanan diri yang baik.

Tubuh kita sering kehilangan vitamin C semasa melakukan aktiviti harian. Vita C dengan pelepasan berperingkat dapat membantu dalam menyalurkan vitamin C berterusan. Vita-C 500mg yang semulajadi ini membantu menyediakan vitamin C yang diperlukan tubuh. Ia juga membantu dalam menyokong tulang, gigi dan gusi yang sihat serta keseluruhan kesihatan tubuh badan

Vitamin B kompleks

Sangat diperlukan oleh ibu & bayi setiap hari bagi menyokong sistem saraf & metabolisme yang sihat. Vitamin B mempunyai pelbagai fungsi termasuk pengeluaran hormon, pembentukan sel-sel darah merah, penghasilan tenaga untuk sel dan mengekalkan saraf serta kulit yang sihat. Ibu yang menyusui bayi perlu mendapatkan vitamin B kompleks untuk memberikan khasiatnya melalui susu mereka.

Adakah anda mendapat vitamin B yang mencukupi? Tekanan harian, tabiat pemakanan yang tidak sihat dan sesetengah bahan ubatan boleh meningkatkan risiko kekurangan bekalan vitamin B anda. Justeru itu, vitamin B merupakan keperluan asas dalam diet sihat kita.

B Complex Shaklee menawarkan vitamin B yang lengkap, mengandungi 8 jenis vitamin B bagi membantu memelihara kesihatan yang baik. B1, B2, B3, B6, biotin dan asid pantotenik membantu badan menukarkan protein, lemak dan karbohidrat kepada tenaga. Asid folik dan B12 membantu dalam pembentukan sel-sel darah merah di dalam tubuh. Jumlah asid folik yang mencukupi dalam diet harian membantu mencegah kecacatan tiub neural bagi wanita yang merancang kehamilan sebelum konsepsi dan semasa 12 minggu tempoh kehamilan bagi dos harian sebanyak 400 mcg.


Kalsium


40% daripada susu ibu adalah kalsium, Kalsium diperlukan untuk membina tulang yang sihat & pertumbuhan gigi pada bayi. Wanita yang menyusui bayi disarankan mengambil 1300mg kalsium setiap hari.


Ostematrix Shaklee : Lebih daripada Sekadar Kalsium

OsteMatrixTM membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi. Ia juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik. Kaplet yang bersaiz kecil dan disalut licin ini juga mudah ditelan.

Tulang merupakan struktur penting di dalam tubuh manusia. Ia merupakan kerangka yang menyokong berat badan dan organ utama seperti paru-paru, jantung, hati dan ginjal serta membolehkan kita menggerakkan otot-otot dan tubuh secara bebas. Mengekalkan kesihatan tulang secara optima adalah penting bagi mendapatkan kesihatan optima menyeluruh

Asid Lemak Omega-3

Pengambilan asid lemak omega 3 dalam tempoh penyusuan susu ibu dapatmenggalakkan perkembangan otak dan mata anak. Ia telah dibuktikan secara saintifik bahawa neuron lebih mudah berhubung apabila kandungan Omega 3 lebih banyak di dalam otak. Tambahan lagi, tidak ramai anak-anak yang diberi susu ibu mempunyai masalah fungsi otak seperti gangguan hiperaktif dan masalah tumpuan (ADHD) atau autisme.

Asid Dokosaheksanoik (DHA) dan Asid Eikosapentanoik (EPA) merupakan asid lemak 3 yang ditemui dalam ikan laut dalam. DHA dan EPA dipercayai mampu mengurangkan keradangan, menggalakkan fungsi otak, sistem saraf dan fungsi mata yang perlu diperolehi melalui pemakanan.

Shaklee OmegaGuardTM merupakan makanan tambahan yang mengandungi minyak ikan. Satu hidangan OmegaGuard menyediakan 1000mg asid lemak omega 3 termasuk DHA dan EPA.

Alfafa
  
Mengandungi banyak nutrien penting dan pelbagai vitamin dan mineral seperti vitamin K, A, B1, B6, C, E, kalsium, zink & zat besi. Semua bahan-bahan tersebut penting untuk pertumbuhan dan perkembangan yang sihat. Alfafa juga digunakan secara tradisional untuk meningkatkan pengeluaran bekalan susu ibu.

Alfalfa merupakan pusat pengumpulan segala nutrien. Akar tunjangnya yang mengunjur sedalam enam meter ke bawah mampu menyerap pelbagai zat dan mineral daripada mendapan di dalam tanah, sementara daunnya mengumpul klorofil yang banyak melalui proses fotosintesis semulajadi. Alfalfa mengandungi vitamin A, C dan E serta kalsium, potasium, fosforus dan zat besi

Alfalfa Complex merupakan satu Formulasi Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr. Shaklee pada tahun 1950s.
• Sumber semulajadi alfalfa.
• Pil juga boleh dihancurkan dan dicampur ke dalam air sebagai minuman herba semulajadi.

Produk ini mengandungi alfalfa (Medicago sativa). Individu yang menghidap lupus eritematosus sistemik perlu meminta khidmat rundingan pakar sebelum mengambil produk ini
 
 
Berminat boleh hubungi ;

Sms/Whatsup 019-727 0181
Shaklee ID 892145 

Friday, 14 March 2014

Tepung Magic Shaklee


Assalammualaikum dan Selamat Sejahtera semua. Dilla nak cerita tentang tepung magic Shaklee. Mungkin ada yang dah tahu dan ada gak yang tertanya-tanya apakah itu? Kalau nak tahu benda itu ialah Shaklee Collagen Powder (SCP). Ia terbukti secara klinikal, untuk kesan yang optimum dapat dilihat selepas 8 minggu penggunaan. Nak tahu kenalah cuba sendiri. Meh baca apa yang best sangat tentang SCP ni


Rahsia Kolagen Shaklee:

1. Kolagen bermolekul sangat ringan Shaklee, kira-kira 1,000 Dalton*, dapat diserap dengan mudah oleh badan dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.

2. Kolagen ada 2 jenis iaitu 'marine derived' dan juga 'bovine derived'. 'Marine derived' adalah 60% lebih asli dari 'bovine derived'. Atas sebab itulah collagen dari 'marine derived' lebih mahal berbanding 'bovine derived' kerana kesannya yang lebih berbaloi. Biar mahal sedikit tapi berkesan daripada murah tapi seolah kita menabur duit tanpa mendapat kesan yang diinginkan.






Kandungan Collagen Powder:


1. Kolagen dari sisik ikan merah
- Memberikan kesan elastin, mengekalkan kulit lebih anjal

2. Ekstrak kulit kerangan
- Mengandungi glukosamina sbg pelincir bg sendi, menghidrat mata, & melegakan ketidakselesaan mata

3. Lactobacillus acidophilus
- Meningkatkan penyerapan kolagen

4. Ekstrak biji Camellia Japonica
- Mengandungi acid oleik dan isoflavon. Membekalkan nutrisi dan penghidratan.

5. Ekstrak Pfaffia
- Merawat rambut gugur, ketidakseimbangan hormon, dan meningkatkan tenaga batin. -


- Meningkatkan prestasi dan tenaga.




6. Vitamin C


- Menggalakkan pengeluaran kolagen dan menentang radikal bebas.




7. Vitamin B2,B6


-  Membekalkan tenaga yang penting dalam proses pengeluaran kolagen didalam sel tubuh




Ni beberapa testimoni dari pengguna Collagen Powder Shaklee:








Dapatkan Shaklee Collagen Powder anda dengan harga terendah dari Dilla. Setiap pembelian 3 kotak SCP anda akan dapat FREE MEMBER dan juga CASH BONUS. 

 
Berminat boleh hubungi ;

Sms/Whatsup 019-727 0181
Shaklee ID 892145 

Tuesday, 11 March 2014

Kenapa Shaklee?


Selama lebih 50 tahun Shaklee bertahan sebagai peneraju nutrisi supplement dan tiada syarikat lain yang boleh lakukan seperti Shaklee iaitu menghasilkan produk yang SEMULAJADI, SELAMAT dan terbukti BERKESAN.

Misi Shaklee adalah untuk menyediakan kehidupan yang lebih sihat dan kehidupan yang lebih baik untuk semua orang. Dengan itu, setiap produk Shaklee direka untuk meningkatkan kesihatan dan menjadi produk yang mesra alam.

Apabila anda memilih Shaklee anda akan tahu 3 perkara adalah benar:
  1. sentiasa SELAMAT
  2. sentiasa BERKESAN
  3. sentiasa MESRA ALAM



SENTIASA SELAMAT
 Kami Menjamin Keselamatan Tanpa Syarat

Kami memulakan dengan sumber semulajadi, ahli-ahli saintis Shaklee telah membuat kajian di pelusuk dunia bagi mencari sumber ramuan asli semulajadi. Kemudian kami menjalankan lebih 350 kajian ke atas setiap ramuan baru kami, terutamanya bahan logam, racun serangga dan bermacam-macam bahan pencemaran yang lain. Dan kami meneruskan kajian ke atas lebih 80,000 ujian berkualiti setiap tahun bagi menjamin ketulenan dan perlindungan bagi setiap satu produk.

Secara keseluruhannya, semua produk Shaklee tidak mempunyai parabens, triklosan, phthalates, natrium lauril sulfat (SLS), natrium lauryl eter sulfat (SLES), 1,4 dioksana, atau propilena glikol. Tidak terdapat bahan-bahan yang diharamkan, tiada pewarna, tidak sebarang jenis lemak dan tidak mengandungi pemanis tiruan atau perisa. Kami tidak menjalankan ujian ke atas haiwan. Juga pembungkusan produk kami adalah selamat dan bebas daripada sebarang toksin-toksin biophenol mahupun asid phthalates dan cecair toksik. Ini yang membuatkan kami benar-benar pasti bahawa Setiap Produk Shaklee adalah 100% selamat digunakan. Terjamin.

Kami Menjamin Keselamatan Tanpa Tandingan. Senarai TIDAK Shaklee;
  • TIDAK Mengandungi Paraben 
  • TIDAK Mengandungi Triklosan
  • TIDAK Mengandungi Phthalates
  • TIDAK Mengandungi Sodium Natrium Lauril Sulfat (SLS)
  • TIDAK Mengandungi Sodium Natrium Lauryl Eter Sulfat (SLES)
  • TIDAK Mengandungi 1,4 Dioksana
  • TIDAK Mengandungi Glikol
  • TIDAK Mengandungi Bahan-bahan Cucian Organik yang ”Volatile”
  • TIDAK Mengandungi Asid Hidroklorik
  • TIDAK Mengandungi Ammonia
  • TIDAK Mengandungi Sodium Hidroksida
  • TIDAK Mengandungi Butyl Cellosolve
  • TIDAK Mengandungi Formaldehyde
  • TIDAK Mengandungi Bisfenol-A
  • TIDAK Mengandungi Petroleum Distillates
  • TIDAK Mengandungi Toulene
  • TIDAK Mengandungi Peluntur Warna
  • TIDAK Mengandungi Bahan Perisa
  • TIDAK Mengandungi Pewarna
  • TIDAK Mengandungi Lemak Trans
  • TIDAK Mengandungi Pemanis Tiruan
  • TIDAK Mengandungi Dakwat Toksin
  • TIDAK Mengandungi Bahan-bahan terlarang

 
SENTIASA BERKESAN

Kami Menjamin Tahap Keberkesanan Yang Efektif

Banyak syarikat mendakwa produk-produk mereka berkesan tetapi di Shaklee, kami mempunyai bukti. Anda akan temuinya di dalam lebih 100 kertas kajian saintifik, 90 darinya telah diterbitkan di dalam majalah-majalah, yang telah membuktikan keberkesanan bagi produk-produk Shaklee. Anda boleh temuinya melalui lebih 300 juta USD pelaburan dalam ujian klinikal, penyelidikan dan pembangunan produk. Anda juga boleh temuinya melalui ’Landmark Study 2007’ yang dikendalikan dengan kerjasama penyelidik-penyelidik daripada UC. Barkeley School Public Health menunjukkan mereka yang mengambil produk tambahan Shaklee terbukti jelas mempunyai tahap kesihatan yang lebih baik daripada mereka yang mengambil jenama multivitamin yang lain. 

Dan kami membuktikannya melalui 54 pingat emas yang dimenangi oleh Shaklee setanding dengan kehebatan atlet-atlet terbaik dunia. Dan lagi, bukti yang benar-benar menyakinkan antara semua ini adalah di dalam berjuta-juta orang yang mempunyai kehidupan yang sihat, di antaranya adalah disebabkan mereka menjadi produktif disebabkan oleh Shaklee. Sebelum sebarang produk Shaklee menjadi milik anda, kami telah bekerja keras untuk memastikan ianya terbukti dan apa yang kami katakan adalah benar.
Kami Menjamin Tahap Keberkesanan Yang Hebat
  • $300 juta USD telah dilaburkan di dalam kajian, pembangunan produk dan ujikaji
  • Terdapat lebih daripada 100 bahan rujukan saintifik, 90 daripadanya dicetak di dalam jurnal bagi rujukan pihak ketiga
  • 7 daripada 25 Pengembara Handal di dalam buku Time Life of All Time telah diperkasa oleh Shaklee
  • Produk Shaklee telah memperkasa Pengembara bertaraf Elit Dunia, Will Steger dalam 4
    Ekpedisi Artik Antarabangsa
  • 54 pingat emas Olimpik dimenangi oleh para atlit yang diperkasa oleh Shaklee
  • Shaklee juga memperkasa atlit termasuk kumpulan peluncur ais, acara pentatelon Eli
    Bremer, Darin Shapiro, peluncur air Michelle Simpson, perenang Carly Piper, pemain Golf
    LPGA Reilley Rankin dan pemain softball Jessica Mendoza yang mana mereka mengambil
    produk Shaklee secara harian untuk prestasi yang optimum.
 
SENTIASA MESRA ALAM

Kami Menjadi Peneraju dan Contoh dalam Memulihara Alam Sekitar

Dr. Forrest Shaklee: Syarikat kami mempunyai prinsip hidup harmoni dengan alam semulajadi®. Kenyataan itu telah digunakan lebih daripada separuh abad yang lepas dan kami masih terus menerajui sebagai contoh kepada yang lain. Kami adalah syarikat pertama di dunia yang diiktiraf sebagai Climate Neutral™ di mana kami telah meneutralkan pengeluaran karbon tanpa menjejaskan alam sekitar. Ibu Pejabat Korporat kami telah memenangi anugerah bagi reka bentuk persekitarannya. Melalui penjualan Rangkaian produk pencuci Shaklee Get Clean® Basic H²® dalam tahun lepas sahaja, Shaklee telah menyingkirkan 2.7 bilion botol-botol konvensional 26 auns pencuci tingkap. Sekiranya disambungkan dari hujung ke hujung, botol-botol ini akan membaluti sekitar bumi lebih daripada 28 kali!

Bermula dari Penjelajah Jacques Cousteau dan seterusnya Dr.Wangari Maathai iaitu pemenang Nobel Peace pada tahun 2004, Shaklee meneruskan perjuangannya dengan bekerjasama bersama mereka yang menyayangi bumi bagi menghasilkan satu perubahan. Dalam tahun lepas sahaja, kami telah mengitarsemula lebih 1,000,000 paun kadbod, menyingkirkan lebih 10,200,000 paun sisa pembungkusan dan menyingkirkan lebih 23,000,000 paun gas rumah hijau. Ini menunjukkan bagaimana kami benar-benar bersungguh-sungguh bagi menghasilkan produk semulajadi yang berupaya melindungi bumi.
Kami Menjadi Peneraju dan Teladan dalam Memulihara Alam Sekitar
  • Kami merupakan syarikat pertama di dunia yang diiktiraf sebagai Climate Neutral™ di mana kami telah meneutralkan pengeluaran karbon tanpa menjejaskan alam sekitar.
  • Shaklee telah menanam hampir 800,000 pokok bagi kempen A Million Trees. A Million DreamsTM dengan kerjasama pemegang The Green Belt Movement yang diasaskan pada tahun 2004 dan pemenang Nobel Peace Laureate Dr. Wangari Maathai
  • Pada tahun lepas sahaja, Shaklee telah berjaya:
    • Mengitar semula lebih 1,000,000 pauns kertas kadbod
    • Menghapuskan 10,200,000 pauns sampah pembungkusan
    • Menghapuskan 23,000,000 pauns gas rumah hijau 
  • Shaklee merupakan penerima anugerah alam sekitar yang berprestij bagi anugerah-anugerah berikut:
    • 2008: Anugerah Stevie bagi Program Tanggungjawab Korporat Terhadap Alam Sekitar Terbaik
    • 2007: Anugerah Rekabentuk Organisasi Hijau Global Amerika
    • 2003: Anugerah Kecemerlangan Alam Sekitar Kebangsaan daripada Persatuan Alam Sekitar Professional Kebangsaan
    • 2002: Anugerah Agensi Melindungi Alam Sekitar bagi Perlindungan Climate
    • 2001: Anugerah Kepimpinan Gabenor Ekonomi dan Alam Sekitar- Sijil Penghargaan
      daripada Agensi Perlindungan Alam Sekitar California
     
credit

Monday, 10 March 2014

Kenapa ESP Shaklee menjadi pilihan ramai

Promosi bulanan Shaklee Mac 2014 ialah ESP (Energizing Soy Protein). Jadi di entry kali ni, Dilla nak berkongsi kenapa ESP Shaklee menjadi pilihan ramai.

  • ESP adalah kacang soya yang mengandungi Non-GMO yang mana diproses pada kadar suhu rendah
  • Kandungan Indeks Glisemik (GI) yang rendah iaitu 39 dan menjadikan ia sangat sesuai kepada penghidap diabetes
  • Ia rendah lemak,tiada kolestrol, tiada asid urik dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia dan tidak membebankan buah pinggang
  • Tiada perasa,pewarna tiruan,pemanis,kafein atau bahan tambahan selainnya
  • Satu hidangan ESP bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur dan 12 kali ganda susu
  • Di proses dengan air bagi mengekalkan sumber semulajadi Isoflavones seperti genistein dan daidzen
  • Setiap 850 dihasilkan daripada 30 kg kacang soya dan memberikan sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama
  • ESP merupakan satu-satunya produk di dalam pasaran yang menjamin 9 asid amino penting yang tidak dihasilkan oleh tubuh badan manusia
  • Diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral. Sangat sesuai untuk semua peringkat umur tua dan muda
  • Menyediakan 14gm protein kacang soya dalam setiap hidangan untuk kesihatan jantung
  • Setiap hidangan ESP membekalkan 50% daripada Nilai Harian Kalsium untuk menyokong tulang yang kuat
  • Mempunyai kandungan fitoestrogen untuk kesihatan prostat,payudara dan menapous
  • Kekalkan tenaga dalam badan dan menahan rasa lapar kerana ESP bekalkan sumber tenaga berterusan ke dalam salur darah

  Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan 
secara Part-time @ Full-time?


Hubungi:
DILLA Sms/Whatsup 019-727 0181
Shaklee ID 892145
dan LIKE PAGE Kecantikan Terindah

Saturday, 8 March 2014

Makanan Membakar Lemak di Bahagian Perut

Assalammualaikum dan Salam Sejahtera semua

Dilla nak share sikit Makanan untuk membakar lemak terutama sekali di bahagian perut. Ini kerana ada sesetengah orang tidak mengalami masalah berat badan tetapi sukar menghilangkan kandungan lemak di bahagian perut. Jadi apa kata anda cuba, makanan-makanan ini untuk membakar lemak di bahagian perut.

1) DADIH





Dadih adalah makanan yang kaya dengan kalsium. Menurut kajian yang dijalankan di University of Tennessee, ia boleh membantu mengurangkan berat badan di bahagian perut. 
(Dilla buat bisnes Dadih. Hari-hari Dilla dan My Love akan makan Dadih sebagai dessert kami).


2) TEH

Ia mengandungi catechin (bahan antioksida semulajadi tumbuhan phenol matabolit sekunder) yang mengurangkan keinginan terhadap karbohidrat dan menyebabkan termo genesis sederhana. Minum 2-4 cawan teh setiap hari dan sebelum bersenam akan meningkatkan proses metabolisme dan mempercepatkan pembakaran lemak.  
(Dilla pilih untuk minum Shaklee Cinch Energy Tea Mix. Ia bukan sahaja berkhasiat malah bertenaga)




 3) IKAN MERAH




Ia merupakan sumber terbaik untuk membantu mengurangkan lemak di perut. Ia juga mengandungi protein pencernaan perlahan, kalsium yang menyumbang kepada pengurangan berat badan dan merendahkan paras hormon kelaparan serta membantu mengawal tekanan.


4) LEMAK TIDAK TEPU

Untuk kehidupan yang lebih sihat pada masa hadapan, guna lebih banyak minyak zaitun, avokado dan kacang dalam sajian makanan anda. Oleh itu kandungan lemak di perut dapat dikurangkan.


5) BUBUR OAT

Ia sangat kaya dengan serat dan boleh memenuhi selera makan serta mengurangkan rasa lapar sepanjang hari


6) TEMBIKAI



Ia mempunyai kandungan kalsium yang tinggi serta dapat mengawal tahap sodium dan konflik bengkak.


7) LIMAU GEDANG / LIMAU BALI



Ia sangat kaya dengan Vitamin C 


8) KACANG WALNUT



Kajian menunjukkan bahawa walnut boleh menurunkan tahap hormon tekanan seperti kortisol (menyumbang kepada kenaikan berat badan) kerana ia mengandungi asid lemak.


9) ROTI GANDUM




Penyelidik di University of Penn mendapati bahawa orang yang makan 5 hidangan bijirin penuh akan hilang sekurang-kurangnya 24% lebih berat di bahagian perut daripada mereka yang mengambil kalori makanan yang sama

sumber: Majalah Rezeki Oktober 2011

    
 
Berminat mahu mencuba produk Shaklee dan dengan konsultasi percuma?
 
 Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan 
secara Part-time @ Full-time?


Hubungi:
DILLA Sms/Whatsup 019-727 0181

Shaklee ID 892145 


dan LIKE PAGE Kecantikan Terindah

Follow Me